REGULAMIN
2013/2014
1. Zasady ogólne
- Każda drużyna musi się składać minimum z 12 zawodników.
- Drużyny dokonują wpłaty w wysokości: I Liga 800zł, II Liga 750, III Liga750 zł oraz po 50 zł za każdego zawodnika powyżej 12 –tu tzw. wpisowe do turnieju, oraz 50 zł za każdego powyżej trzech zawodników nie zawodowców z poza terenu powiatu i gmin ościennych.
- Drużyna może posiadać w składzie 3 zawodowców ( lub dowolną liczbę zawodników /nie zawodowców/ z poza terenu powiatu i gmin ościennych, jeśli spełni 2 punkt regulaminu.)
- Wpisowe do Ligi musi być wpłacone przed rozpoczęciem turnieju.
- Składa listę zawodników, na której musi być podany rok urodzenia zawodników, zaznaczona osoba odpowiedzialna za drużynę (odpowiedzialność finansowa, dyscyplinarna oraz moralna) oraz zaznaczeni zawodnicy czynni.
- Każdy mecz musi rozpocząć minimum 8 zawodników, w przypadku braku wystarczającej liczby graczy drużyna obciążana jest karą pieniężną w wysokości 50 zł. Dopuszcza się rozegranie 2 meczy w sezonie bez wystarczającej liczby zawodników i bez konsekwencji.
- Oddanie meczu walkowerem wyklucza drużynę z dalszych rozgrywek
- Jeśli w drużynie wystąpi nieuprawniony zawodnik drużyna zostaje zdyskwalifikowana i wycofana z dalszych rozgrywek. Zdobyte punkty zostają anulowane. Nieuczciwy zawodnik nie może wystąpić w naszych rozgrywkach w następnym sezonie!!!
- Złożona lista jest ostateczną i tylko znajdujący się na niej zawodnicy mogą grać w poszczególnych meczach.
- W szczególnym przypadku np. kontuzji, która wyklucza z gry w sezonie/ dopuszcza się możliwość zmiany jednego zawodnika w drużynie. Nie może to być jednak zawodnik zgłoszony w tym sezonie do innej drużyny PLF 2013/2014.
- W turnieju mogą grać zawodnicy nie zrzeszeni oraz zrzeszeni grający w klubach i uczestniczący w rozgrywkach ligowych prowadzonych przez OZPN i PZPN.
- Zawodowiecto zawodnik drużyny A klasy lub wyżej, który rozegrał przynajmniej 1 mecz w rundzie jesiennej 2013 w lidze. NIE DOTYCZY ZAWODNIKÓW A KLASY NA STAŁE ZAMELDOWANYCH NA TERENIE POWIATU KAZIMIERZA WIELKA
- Zawodnicy urodzeni w latach 1995,1996,1997, 1998 muszą doręczyć zgodę rodziców na grę w turnieju na drukach wydanych przez organizatora!!!
- Wszyscy zawodnicy powinni posiadać aktualne badania lekarskie!!! – za stan zdrowia poszczególnych zawodników i wynikających z tego konsekwencji w trakcie turnieju organizator nie ponosi odpowiedzialności!!!.
- Organizator Powiatowej Ligi Futsalu, wszystkie osoby z nim współpracujące, a także osoby związane z przeprowadzeniem i organizacją ligi nie ponoszą odpowiedzialności względem uczestników za straty osobowe lub szkody rzeczowe, które wystąpią przed, w trakcie lub po zawodach. Uczestnicy startują na własną odpowiedzialność.
- Każdy zawodnik grający w danym meczu musi okazać KARNET wydany przez KOS, który upoważnia go do gry. Brak karnetu wyklucza zawodnika z gry w danym meczu. Za wyrobienie duplikatu KOS pobiera opłatę w wysokości 5zł. Zawodnik powinien posiadać również dokument tożsamości(dowód, paszport, legitymację szkolną lub prawo jazdy). Weryfikacji dokona organizator wspólnie z sędzią przed meczem –tylko zweryfikowani zawodnicy mogą grać w danym meczu. Nie dopuszcza się weryfikacji w przerwie lub podczas meczu.
- Drużyna gra w składzie 5-osobowym (czterech graczy w polu + bramkarz).
- Drużyna zdekompletowana może wystąpić w minimalnym składzie 3 zawodników.
- Mecz składa się z dwóch równych części po 20 min każda z przerwą na zmianę stron.
- Maksymalna ilość zawodników - nieograniczona
- W meczu może wystąpić dowolna ilość zawodników – wcześniej zweryfikowanych przy zmianach lotnych w strefie zmian. (strefą zmian określony jest obszar przy ławce zawodników rezerwowych).
- Do jakichkolwiek dyskusji z sędzią upoważniony jest tylko kapitan drużyny. Dyskusje innych zawodników będą traktowane jako nie sportowe zachowanie!!!
-
Za czerwone kartki zostaje wprowadzona kara pieniężna w wysokości 50 zł. Zawodnik, który nie wpłaci kary nie będzie dopuszczony do gry! Środki zgromadzone z wpłat zostaną przeznaczone na podwyższenie nagrody dla zwycięzcy ligi.
Pozostałe kary bez zmian patrz /ORGANIZATOR PRZEWIDUJE NASTĘPUJĄCE KARY/ - Turniej będzie rozgrywany jednakowymi piłkami (skóra rozmiar – 4).
- Organizator przedstawi składy wszystkich drużyn na swojej stronie internetowej.
2. System Rozgrywek
LIGA I, II i III "A"
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
1-(12) |
(12)-7 |
2-(12) |
(12)-8 |
3-(12) |
(12)-9 |
4-(12) |
(12)-10 |
5-(12) |
(12)-11 |
6-(12) |
2-11 |
8-6 |
3-1 |
9-7 |
4-2 |
10-8 |
5-3 |
11-9 |
6-4 |
1-10 |
7-5 |
3-10 |
9-5 |
4-11 |
10-6 |
5-1 |
11-7 |
6-2 |
1-8 |
7-3 |
2-9 |
8-4 |
4-9 |
10-4 |
5-10 |
11-5 |
6-11 |
1-6 |
7-1 |
2-7 |
8-2 |
3-8 |
9-3 |
5-8 |
11-3 |
6-9 |
1-4 |
7-10 |
2-5 |
8-11 |
3-6 |
9-1 |
4-7 |
10-2 |
6-7 |
1-2 |
7-8 |
2-3 |
8-9 |
3-4 |
9-10 |
4-5 |
10-11 |
5-6 |
11-1 |
III LIGA "B"
1 Runda |
2 dzień |
3 Runda |
4 Runda |
5 Runda |
6 Runda |
7 Runda |
8 Runda |
9 Runda |
1-(10) |
(10)-6 |
2-(10) |
(10)-7 |
3-(10) |
(10)-8 |
4-(10) |
(10)-9 |
5-(10) |
2-9 |
7-5 |
3-1 |
9-5 |
4-2 |
9-7 |
5-3 |
1-8 |
6-4 |
3-8 |
8-4 |
4-9 |
8-6 |
5-1 |
1-6 |
6-2 |
2-7 |
7-3 |
4-7 |
9-3 |
5-8 |
1-4 |
6-9 |
2-5 |
7-1 |
3-6 |
8-2 |
5-6 |
1-2 |
6-7 |
2-3 |
7-8 |
3-4 |
8-9 |
4-5 |
9-1 |
1 - 4 |
PRZEGRANI ZAGRAJĄ |
ZWYCIĘZCY ZAGRAJĄ |
W grupach drużyny grają każdy z każdym jeden mecz bez rewanżu
3. Puchar Ligi
|
ORGANIZATOR PRZEWIDUJE NASTĘPUJĄCE KARY:
DRUGA ŻÓŁTA KARTKA W MECZU – WYKLUCZENIE DO KOŃCA MECZU. PRZERWA MIĘDZY POŁOWAMI MECZU ANULUJE KARĘ CZASOWĄ.
- ZA GRĘ W DRUŻYNIE NIEUPRAWNIONEGO ZAWODNIKA DRUŻYNA PRZECIWNA OTRZYMUJE WALKOWER W STOSUNKU 5:0 !!!. GDY W JEDNYM MECZU W OBU DRUŻYNACH WYSTĄPIĄ NIEUPRAWNIENI ZAWODNICY MECZ UWAŻA SIĘ ZA ODBYTY A DRUŻYNY OTRZYMUJĄ ZERO PUNKTÓW.
- INNE ISTOTNE I SPORNE SPRAWY NIE ZAWARTE W POWYŻSZYM REGULAMINIE REGULUJĄ PRZEPISY OGÓLNE FUTSALU.
- W PRZYPADKU REMISU W RUNDZIE PUCHAROWEJ DRUŻYNY WYKONUJĄ RZUTY KARNE PO 3 KAŻDA DRUŻYNA.
-
ODDANIE MECZU WALKOWEREM WYKLUCZA DRUŻYNĘ Z ROZGRYWEK WŁĄCZNIE
Z UTRATĄ WPISOWEGO!! - RZUT KARNY I RZUT KARNY PRZEDŁUŻONY MUSI BYĆ WYKONANY, NAWET GDY ZAKOŃCZY SIĘ CZAS GRY\
-
SPRAWACH TRUDNYCH DECYZJE PODEJMUJE KOMISJA W SKŁADZIE :
Stefan Marzec – przewodniczący, Robert Pleszyński – zastępca przewodniczącego PODJĘTE DECYZJE SĄ OSTATECZNE!
5. Nagrody